Jun 23, 2011

Bahaya Ubat Panadol Pada Tubuh Badan Kita

  
Assalammualaikum....hari ini saya demam tapi tetap pergi kuliah jugak....agaknya dah lama jugak saya tak makan panadol sebab dah tahu kesan jangka panjang panadol...

Dulu masa sekolah aku macam ketagih dengan penadol ni....tiap-tiap kali selsema mesti panadol soluble aku macam....lama-kelamaan kesan panadol pada sudah hilang dan menyebabkan aku kena penyakit alahan pada kulit dan makanan...

Pergi klinik dah banyak kali...doktor hanya bagi ubat antibiotik n selsema...selama Dua tahun aku makan ubat tu kerana penyakit kulit aku x dapat dikawal...

Penyakit aku bermula pada tingkatan 4...mula2..gatal2 biasa je...lama2 menjadi berair dan mula gelombong air terbentuk...yang x boleh tahan nya kedua-dua belah tangan aku kene sekali...seksa aku nk menulis, makan dll, budak sekelas aku hairan kenape aku banyak gile ubat sapu yang warna putih dan berbau kurang sedap tu...

Mase tingkatan 4, aku cuba buat experiment terhadap diri ku ini...aku berhenti makan daging lembu dan makan laut...hasil experiment aku berjaya mengurangkan penyakit aku....selama aku tingkatan 4 dan 5 aku dibagi oleh doktor ubat yang buat aku meluat and nk muntah x lain x bukan,,, antibiotik.

Lepas SPM penyakit aku menghilang...aku pun hairan...jadi aku cube Sea Food dekat bulatan Matang Jaya yang tip top kat kuching...penyakit aku masih ade lagi lah..omg....aku x nk pergi klinik lagi...aku dah bosan.............................aku cuba alternatif lain dengan makan madu asli dari product DCL sdn. bhd.
iaitu Amazing..selama 2 bulan....hampir 4 botol aku telan...

Alhamdulillah...penyakit aku sembuh sepenuh nye...

P/S: kalau anda ada penyakit yang macam saye jangan amalkan antibiotik lame2..cer cari madu bernama AMAZiNG dari syarikat DCL...memang terbaik~~~('',)

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...