Jun 28, 2011

Lawak: Racun

Tajuk : Racun

Sam sedang berbaring di tempat tidur kerana uzur... hanya tunggu
masa untuk hilang nyawa. Isterinya, Aisyah berada di sampingnya. 

Aisyah memegang
tangan yang lemah dan tangisan air mata keluar dari matanya.

Ketika Aisyah berdoa, Sam memandang isterinya dgn bibir yang pucat
mulai berkata secara perlahan. "Aisyah, isteriku," ia berbisik.
"Suamiku, jangan berbicara, berehatlah". "Aisyah, saya harus mengakui sesuatu"
ia berkata dengan lemah.

"Tidak ada yang perlu di akui," jawab Aisyah dengan bersedih.
"Semuanya baik-baik saja, tidurlah," kata isterinya sambil menangis.

"Tidak saya ingin mati dengan damai", kata suaminya.

Aisyah, saya telah berlaku curang
dengan kakakmu, teman baikmu, dan ibumu."

"Saya tahu...," jawab Aisyah. 

"Kerana itulah saya meracuni kamu...".

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...